Er wordt (indien nodig) gewerkt met een pestprotocol. Dit ligt ter inzage op de school.
In iedere klas werken wij vanuit methode KWINK aan midden-sociaal emotioneel leren middels 5 competenties: Besef van jezelf, zelfmanagement, besef van de ander, relaties met anderen en keuzes maken.
Het schoolfundament en de gemaakte afspraken die samen met de kinderen zijn bedacht hangt in iedere klas. Daarnaast is er wekelijks een regel van de week binnen de school die onder de aandacht wordt gebracht van de leerlingen. Dit is een wekelijks wisselende gedragsregel die de leerkracht en de kinderen in de klas bespreken. De leerkrachten laten het goede voorbeeld zien en letten er op dat de kinderen zich aan de regel houden.
Schoolbreed zijn er afspraken gemaakt over gedragsverwachtingen en belonen van goed gedrag. Door te belonen worden leerlingen gestimuleerd zich te houden aan de gedragsverwachtingen. Gedragsverwachtingen worden actief aangeleerd door gedragslessen.
Een groepsleerkracht geeft ook de Rots en Water training. Deze weerbaarheidstraining wordt aan de hele klas gegeven.